tisdag 21 maj 2019

Förkyld eller/och allergisk

Så här års är det verkligen svårt att veta om jag är förkyld eller allergisk. Fast det kan ju också vara så att jag är båda delarna. Igår höll jag mig på benen via Ipren. Det är så sällan jag tar värktabletter, att när jag väl tar en, känner jag mig helt frisk.

Idag känner jag mig trött och snuvig. Bara tanken på att cykla eller jogga får mig att andas ansträngt. Men jag vet ju att kroppen snart kommer igång med hjälp av kaffe. Tisdagar är långa och ofta består dem av en rad möten. Som tur är innehåller den här tisdagen få möten i alla fall. Med lite tur tar jag mig igenom dagen galant.

Det finns mycket att glädja sig åt nu. Vädret är underbart: varmt, soligt och lite regn då och då. Syrenhäcken blommar och gräsmattan börjar återhämta sig efter förra årets torka. Den bästa tiden är verkligen vår och sommar!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar