lördag 25 februari 2023

Lördag med livslust

Japp, idag kände jag mig pigg och stark. För första gången på evigheter kände jag lust att ge mig ut och springa. Men först var Ing-Marie och jag till Örebro och frkosterade på Java och sen shoppade vi. 

Jag måste erkänna att jag var ytterst osäker om lusten skulle hålla i sig till eftermiddagen. Den kan ju vara flyktig så att säga. Till min förvåning var jag fortfarande sugen på att ta en tur vid 15-tiden. Som vanligt glömmer jag att vårt hus står i lä. Varenda gång jag lämnar tomten får jag samma obehagliga chock, när blåsten tar sig igenom varje klädesplagg, river i håret och biter i öronen. Blä! 

Som tur är känner jag till rundor med lä, så jag skyndade mig dit. Fåglarna kvittrade som besatta, solen sken och jag var helt ensam. Så himla skönt!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar