fredag 24 februari 2023

Märkliga drömmar

Efter gårdagens pulkaåkning kände jag mig sämre igen i förkylningen. Så även om jsg kände mig bättre idag, nöjde jag mig med promenad till och från jobbet som enda motion. Nästan 15 000 steg har jag fått ihop idag och det är helt ok. 

Under ett par nätter har jag haft oerhört märkliga drömmar. Personer jag inte sett på åratal befinner jag mig hos, i deras hem. Jag har aldrig i mitt liv varit hos dessa personer och vet inte ens var de bor. Oklart varför jag är där i drömmen, men plötsligt är vi omgivna av stigande vatten runt huset och jag måste skynda mig därifrån innan vattnet står för högt. Obehagligt! Vatten i drömmar representerar ofta besvärligheter för mig. Jag har drömt att jag ror en läckande båt och jag försöker ösa ur vattnet. Men att vatten stiger utanför ett hus, var en ny idé. 

Under flera år drömde jag om en helikopter som hovrade utanför ett fönster i mitt föräldrahem, medan jag försökte gömma mig. Senaste varianten på den drömmen innehöll istället en drönare och jag minns att jag i drömmen kommenterade det som ett berättar-jag att det var fiffigt att byta från helikopter till drönare, vilket faktiskt skulle vara mer rimligt. Inga behagliga drömmar just nu, men jag gillar ATT jag drömmer. Lite mer trevliga inslag kan jag önska mig dock...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar