måndag 15 april 2019

Cykling och jogging

När jag har bråttom till och från platser, cyklar jag. Men det är ingen aktivitet jag njuter av. När jag var liten cyklade jag vart jag än skulle, utan att reflektera över det. Nu går jag mycket hellre. Men nöden har ingen lag, när jag har bråttom. Därför har jag cyklat drygt två mil idag. Kylan gjorde att jag fick ont i pannan, samtidigt svettades jag rejält. När jag efter ett stopp och vilopaus cyklade igen, var det ännu kallare, eftersom jag var duktig av svett.

På eftermiddagen stirrade jag ut på solskenet och tänkte på hur det var den tiden, då jag hade som vana att jogga tre gånger i veckan. Äh, vad sjutton, tänkte jag och bytte om och gav mig iväg på en liten joggingtur. Det blev lite lyktstolpsintervaller, lite backar och långsam jogg om vartannat. Nöjd och lite mindre rastlös, varvade jag ner med långsam gång hemåt. Säga vad man vill, promenader är det behagligaste sättet att ta sig fram. Fast för att träna hjärtat krävs ju lite snabbare aktivitet. Idag har i alla fall mitt hjärta fått jobba.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar