söndag 14 april 2019

Nu ska vintern ut!

Söndag och städning på dagordningen. Fy vad tråkigt det är att städa! Men det måste ju göras, så det var bara att sätta igång. Idag bestämde jag mig för att stoppa undan alla vinterkläder. Mitten av april och då ska jag väl inte behöva underställ och ylletröjor, tänkte jag. Min mamma la alltid undan vinter- och sommarkläder i resväskor. En vana jag har tagit över. Än idag minns jag hur roligt det var när kläderna för kommande säsong togs fram och jag fick prova om jag hade växt i några av syrrans urväxta kläder. Dessutom glömmer jag ofta bort säsongens kläder och blir glatt överraskad över flera plagg. Idag rensade jag bort flera plagg som känns riktigt gamla.

Under eftermiddagen skulle jag klippa en del häckar/buskage. En av våra grannar klippte sin häck redan förra veckan, så jag testar samma sak. Om buskarna dör, gråter jag inte. Troligen är de tåliga och överlever. Men jag fick investera i ett par nya häcksaxar. Av någon underlig anledning lyckas jag alltid slita ut vänster "handtag" på alla häcksaxar. Så nu köpte jag två, så om (när) den ena går söner har jag en på lager. Vi har en elektrisk häcksax, men det är ju ingen sport att använda en sån.

Det märks att våren är på gång nu. Humlor surrar och det knoppar här och där. Självklart blåste det även idag, men i solen var det skönt.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar