torsdag 16 maj 2019

Effekten av sporadisk styrketräning

Ja, det känns som det var evigheter sedan jag tränade ett rejält gympass. Idag var det dags och herregud vad omotiverad jag var! När jag satt och väntade på Marlene fantiserade jag om att hon skulle höra av sig och ställa in. Men det gjorde hon inte. Så det var bara att börja träna. Vi bänkade och markade (bland annat paus mark) och gjorde lite assisterande övningar. Det kändes tungt och därför blev det lite tråkigt.
 
När jag kommer ur fas med träningen, blir det kämpigt för mig. Helst måste jag träna tre styrkepass per vecka. Nu har det haltat ett tag och träningen har blivit sporadisk. Otroligt hur min motivation påverkas av för lite träning. Jag tappar lusten direkt. För att bli motiverad måste jag träna regelbundet. Så nu gäller det att prioritera träning och mera träning! 

För övrigt har jag motionerat rejält idag genom promenad till och från jobbet samt under lunchen. Jag cyklade till gymmet också. Det är ju så himla härligt ute nu. 







Jag skulle behöva en träningsvecka som
den jag hade i januari. Längtar tillbaka! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar