onsdag 26 maj 2021

Hungrig på äventyr

Jag är säkert inte den enda som hungrar efter äventyr. Det behöver inte vara stora äventyr,  utan något som blir ett välbehövligt avbrott från vardagen. Men jag skulle älska att gå på de konserter som inte blir av i år heller. Istället får man sukta efter andra äventyr,  som att ta med folk på vandringsleder, både bekanta och okända. Jag vill också utforska intressanta städer/platser. 

Självklart kan även saker och ting bli äventyr även hemma, när man tar ut i svängarna och gör nya saker i hemmet och trädgården. Jag älskar att planera och genomföra förändringar. Vi har mängder av projekt vi pratat om, påbörjat eller ska börja. Jag vill fortsätta att skapa rum i trädgården. Just nu gräver jag mest bort ungträd och vidriga taggbuskskott. Ibland krävs det tålamod, svett och en stor arbetsinsats utan att något särskilt syns...

Vad jag är sugen på äventyr, att något nytt ska hända! Bilderna är från Petras och min resa till Öland. Den resan var magisk!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar