måndag 26 juli 2021

Morgonjogg

Kanske håller jag på att vänja mig vid morgonträning? Idag kändes det i alla fall helt ok att ge mig ut kvart över nio. Som vanligt har jag sovit för få timmar och dåligt. Men så är det sommartid när kvällarna är ljusa och varma. Inte vill man lägga sig då! Nej, dålig sömn om sommaren är bara att leva med! 

Jag tog en runda i spåret och fick ihop 5,5 kilometer.  Mellan fyra och fem kilometer spurtade jag. Allt för att komma förbi en man som gick frenetiskt fort. Den här mannen ser jag regelbundet och jag är verkligen imponerad av hans tempo när han går. Jag inser också att jag är väldigt bekväm av mig och att jag faktiskt borde kunna skruva upp tempot lite, lite grann till. Det är bra med "harar" ibland. 

När jag kom hem satt jag på nya trappan och njöt I solskenet och åt vattenmelon. Nu ska jag rensa bort lite skit från källaren. Alltid finns det grejer att slänga...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar