torsdag 25 april 2024

Yes, sju kilometer idag!

Äntligen har jag kommit över tröskeln och kan springa mer än tre kilometer! Det har tagit tid att arbeta upp längden. Försiktigt har jag ökat i etapper, för att inte benhinnorna ska bråka. 

Direkt efter frukost gav jag mig iväg för andra gången på den underbara turen förbi alla apelsin- och citronodlingarna. Även olivodlingar finns det där, men det är den ljuvliga doften av apelsiner och citronblommor som är underbar. Tänk om man kunde spara dofter och ta med sig hem.

Även den här gången upplevde jag det märkliga att jag sprang i nerförsbackar på väg till Lake café och jag tänkte precis som förra gången, att det kommer bli tufft att springa i alla uppförsbackar på väg tillbaka. Men även denna gång kändes det lättare att springa tillbaka. Det gick också fortare tillbaka än dit. Oförklarligt! Min man tycker jag är väldigt märklig, ha, ha.

Förutom den underbara doften, är fåglarnas sång ljuvlig att höra. Dessutom är varenda människa jag möter så himla gullig och hälsar godmorgon. Hoppas jag hinner ta en till tur dit på lördag innan vi åker hem!


Här tog jag en längre
vätskepaus sen vände jag tillbaka. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar