söndag 12 maj 2024

Långledighet

Trädgårdsarbete och mera trädgårdsarbete, har det blivit den här ledigheten. Jag har suttit på huk och rensat grusgången, rensar rabatter. Mina fingrar ömmar efter allt ryckande i ogräs. Tvättat smutstvätt i mängder har jag också gjort. Bästa att passa på när det är perfekt torkväder. Jag har klippt gräset,  städat inglasade altanen och strukit.

Min man har lagat veckans matlådor, förutom all annan mat han lagat. Vi har också varit bjudna på middag hos Sofie och David. Sofie och jag har också ätit lunch på Lake Lodge. 

Luktärtorna jag har sått och planterat ut, växer oerhört långsamt, tycker jag. Jag har sått fler blommor som ännu inte kommit upp. Syrenerna knoppar något otroligt, måste bli rekordblomning i år. Vi har fått mängder av liljekonvaljer i en rabatt. Det kommer dofta ljuvligt snart.

Just det, jag sprang en tur i fredags. Allergin är besvärlig nu. Halsen snörper ihop sig, så det går trögt. Idag skulle jag ha sprungit ett till pass, men hade ont i ena hälen därför blev det vila från löpning. 


Klena luktärtor...

Syrenerna är full i knopp

Ormöga som sprider sig

Liljekonvaljer i vår trädgård 



Omplacerad rabarber verkar ta sig.

Planterat blommor i en gammal träkista



Citronträdet har fått komma ut

Sofie på Lake Lodge 

Underbar miljö på Lake Lodge 

Vi har även vitsippor och gullvivor
i trädgården 

Fredagens springtur 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar