fredag 8 mars 2019

Bältros utan utslag

Sedan i söndags har jag haft ont i huden precis där bh-bandet sitter. I början gjorde det ont runt hela kroppen. Nu sitter det runt halva kroppen på vänster sida. Jag misstänker att det är bältros, eftersom det är en brinnande och samtidigt isande smärta, som beskrivs vid bältros. Efter tre dagar ska kliande utslag komma (som vid vattenkoppor). Men hittills har jag inte sett eller känt några. Det lustiga är att en nära vän fick bältros för ett par veckor sedan. Hon har inga smärtor, bara kliande utslag. Så vi skojar och säger att hon bär utslagen och jag smärtan.

Mindre roligt är, att vi båda är trötta och har huvudvärk. Det är inte roligt när man vaknar med huvudvärk. Nu har jag börjat självmedicinera med smärtstillande, för att till exempel klara av att sitta lutad mot en stolsrygg, utan ryggsmärtor. Typiskt att smärtan sitter precis där bh-bandet sitter och trycker. Förhoppningsvis släpper eländet snart. Än så länge (ta i trä), är jag inte särskilt sjuk, tack och lov!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar