lördag 20 april 2019

Lite uppdatering

De senaste dagarna har jag haft fullt upp. I onsdags hade jag ett gäng kvinnor här på mat. Kvinnor som jag har träffat i mitt yrke. Två av kvinnorna har påverkat mitt arbetsliv mycket. Jag har känt den ena kvinnan sedan 2005. Det lustiga är att jag, hon och ytterligare en kvinna, växte upp i samma kvarter, våra tidiga uppväxt. Märkligt hur människor kan korsa ens liv gång på gång under ens liv!

Vi hade supertrevligt som vi alltid har. En jättefin blomgrupp fick jag. Jag hade tänkt att fotografera kvinnorna, men kom inte i närheten av varken kamera eller mobil, utan hade fullt fokus på dem och att vara värdinna. I augusti ska vi träffas i Annes stuga på landet och då ska jag ta med kameran i alla fall!

Torsdag tränade jag och kände mig rätt så trött. På kvällen åkte Kinna och jag till hennes dotter Caroline och fick naglarna fixade. Mina naglar lyckas jag sällan få någon längd på. Ofta känner jag en flis i nageln och då biter jag av den. Flera av mina naglar är randiga. Caroline sa att det troligen beror på att jag dricker för lite. Det stämmer nog bra. Mina naglar blev som nya i rosa lack med lite skimrande pulver. Hon är duktig Carro!

När jag kom hem, väntade en present på mig. Maria hade varit hemma hos oss och lämnat en kartong på vår altan. Inuti kartongen hittade jag en vacker vattenflaska designad av Carolina Gynning. Så snygg vattenflaska som jag kommer vårda ömt! Den ska så klart användas, men den är ju också väldigt fin som prydnad. Älskar färgerna!

Igår var det långfredag och Kinna kom och hämtade mig strax före 10. Vi gick till gymmet i solskenet och tränade i en timme. Sen promenerade vi tillbaka till mig och åt kräftsoppa. Min jobbade under förmiddagen och kom hem lagom till lunch. Dessutom kom Steffanie. Vi satt i solen och njöt av maten. När Kinna gick hem, drog jag igång med trädgårdsarbete. Varför växer gräset som frodigast där jag absolut inte vill ha det och inte alls, där jag vill ha det?


Här får Kinna sina naglar fixade





Tur det finns vikter att sitta på under vilan!
Igår var det så jäkla tungt att träna. 


Mina tulpanlökar har kommit upp och
är så vackra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar