torsdag 18 april 2019

Nytt pb i bänkpress!

Idag gjorde jag pb i antal repetitioner på 40 kilo i bänkpress. Sen lyckades jag göra ett lyft på 45 kilo, vilket var mitt mål för året. Helt sjukt att jag klarade att lyfta det! Jag är lite i chock faktiskt och det känns overkligt att jag har klarat det. Det var tack vare Marlene. Hon sa att vi skulle testa och så gav hon mig ett mindset: det är inte mycket tyngre än 42,5 och du klarar det. Bam! Jag klarade det!

Vad ska jag tro, var målet 45 kilo för lågt satt? Vad ska jag nu ha för mål i bänkpress? Inte kan jag nöja mig med 45 kilo och istället satsa mer på knäböj och marklyft?! Nej, jag får väl höja målet till hisnande 50 kilo. Det känns som en overklig siffra. Men jag jobbar väl på. Snart kanske jag är stark nog att klara en chins, det är i alla fall mitt mål att en dag klara en chins. Jag har gått från att dra bort 40 kilo, till 35 och nu 30 kilo när jag gör chins. Det är sådana här stunder jag fantiserar om att minska 15 kilo i vikt. Nu är jag faktiskt rädd om min vikt, eftersom jag absolut inte vill tappa muskler. Hellre lite överviktig med muskler, än underviktig och klen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar