söndag 7 april 2019

Lite vårbruk i trädgården

I morse studsade jag upp ur sängen, åt frukost snabbt och sen gick jag ut i trädgården. Vilken underbar förmiddag det blev! Jag krattade, bar plattor och tegelsten och rensade lite ogräs. När jag väl kommer igång med trädgårdsarbete, har jag svårt att begränsa mig och sluta. Mellanmål och mat glöms bort och känns mindre viktigt. Men när klockan närmade sig tolv, skrek magen av hunger så det var bara att äta.

Efter lunch blev det lite städning och förberedelser inför firandet av Steffanie. 26 år blev hon i fredags. Herregud vad tiden går snabbt! Tyckte nyss hon var tonåring och bodde hemma. Vi blev få på kalaset. David var hängig och min man är genomförkyld. Men vi hade det mysigt och skrattade åt Stella som styr och ställer i rollekar.

Maräng, jordgubbar, grädde, glass och chokladsås


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar