söndag 12 maj 2019

Dagens "att göra lista"

Söndag och mulen start på dagen. Jag vaknade som vanligt tidigt, men lyckades hålla mig kvar i sängen till 6:30. Sedan dess har jag ätit frukost, matat tvättmaskinen och bloggat. idag ska jag köra bort papper, plast och glas till återvinningen. Till helgen kommer Sara och Jeremy hit, så jag ska städa källaren och ta upp blommor jag har där. Mina pelargoner är rätt stora och blommar på, men är rangliga, så jag klipper ner dem rejält innan jag ställer ut dem. En sådan här mulen dag, passar det perfekt att städa. Jag skulle vilja städa på altanen också, men det är fortfarande alltför mycket pollen i luften.

Måndag och tisdag ska jag på kur om lärmiljöer i Stockholm. Vi ska åka redan 5:30, så jag måste packa väskan redan ikväll. Lite beslutsångest om klädval har jag nu, när vädret är så osäkert. Sen vet man ju aldrig hur lokalerna är man vistas i. Kyliga lokaler där man sitter och småhuttrar av köld, är det värsta jag vet. Stora lokaler har en förmåga att vara lite kyligare, så jag ska nog se till att ha med en kofta.

Om jag känner att mig piggare idag, ska jag försöka hinna med ett rejält träningspass. Nu var det längesen jag fick till ett längre pass. De senaste passen har varit runt 30-45 minuter, vilket är särskilt skönt när det är vardag och man jobbar. Men nu känner jag för att köra ett längre pass. Ensamträning är jag inte så bra på. Det blir gärna så att jag fuskar eller bara gör de övningar jag känner mig stark i, så jag ska ta hjälp av Mizedappen. Nu när jag har skviit om det här, måste jag ju träna ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar