torsdag 23 maj 2019

Liten nattgäst

Stella sov här i natt. Hon somnade vid åttatiden på kvällen. Jag la mig vid 22, men kunde inte somna. Vid 23-tiden vaknade Stella till men somnade om. Plötsligt blev jag superallergisk och så täppt. Jag gick upp och snöt mig upprepade gånger. Strax efter 24, hade jag fortfarande inte somnat och då kom kattskrället in med ett djur som hon smaskade på under min säng. Det lät knaprigt när hon tuggade och jag var stel av skräck av rädsla för att hon skulle hoppa upp i min säng. Min man lyckades dock få ut katt och djur. Sen låg jag och vred mig utan att kunna somna. Vet inte när jag somnade. Vid fyratiden vaknade Stella igen och vi bytte blöja på henne och la henne i vår säng. Hon somnade om och vaknade strax före sju i morse. Då kände jag mig bakis av sömnbrist. Men märkligt nog fungerade jag ok på jobbet.

Ikväll åt vi grillat och alla tre döttrarna var här plus Stella. Hon hjälpte morfar med matlagningen. Vi lyssnade på Babblarna och Stella blev överförtjust när hon fick oss att klappa händer på rätt ställe i sången.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar