söndag 26 maj 2019

Helgen

Ja, jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen. Men jag lovar att bättra mig! Den här veckan har jag varit upptagen med barn och barnbarn. Familjen kommer i första hand. Sofie och Stella har varit själva hemma hela veckan, då David varit på Cypern med sina arbetskamrater. Sara har tagit semester och hjälpt Sofie hela veckan, vilket innebar att hon sov hos oss och tillbringade kvällarna här. Vi tittade på serier och diskuterade allt möjligt, samtidigt som vi åt snacks.

Samtidigt håller jag och min man på med ett projekt här hemma. För en gångs skull ska jag berätta om det först när det är klart. Det blir roligare så. Jag försöker att komma ihåg att fotografera hela processen.

Motionerat har jag gjort hela veckan, men träning har det varit dåligt med. Lika bra det, eftersom jag varit förkyld och allergisk. I fredags kväll var jag till Örebro med Sofie och Sara (min man var barnvakt) och åt på Pinchos. Jag blev firad på mors dag och fick bland annat två blåbärsplantor. De ska ha speciell jord, så det måste jag köpa. Kanske köper jag en krusbärsbuske också.

Lite trädgårdsarbete har jag lyckats hinna med i helgen. Nu när det har regnat, frodas alla buskar och häckar (tack och lov!). Så jag har trimmat dem lite. Syrenhäcken blommar och doftar i hela trädgården. När den har blommat ut, ska jag klippa ner den helt, så den blir tjock och fin.

Ny vecka i morgon och endast tre arbetsdagar. Jag har inte många arbetsdagar kvar att göra nu, innan semester. Woho, vad skönt det ska bli med långledigt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar