fredag 12 juli 2019

Lite olika projekt i trädgården

När vi körde skräp hos Sofie och David upptäckte vi en trästege. Den ville de inte ha, men det ville jag.  Min syster har en liknande stege på sin altan med blomkrukor på och det är så fint. Just nu har jag svårt färg hemma. Min man har byggt in grillen med tryckimpregnerat virke. Det var tidigare vitmålat virke, men det blev väldigt snabbt tjaskigt på grund av alla träd som finns i naturreservatet bakom vårt hus. Därför bestämde jag mig för att måla det återstående virket (det vita som var kvar) svart. Förhoppningsvis syns inte smutsen lika väl på det svarta. Det blev väldigt bra med svart virke till det tryckimpregnerade (som jag också målat, men med terasslasyr). Färgen räckte även till den gamla trästegen, som vi har placerat bredvid grillen. Nu ska blomkrukor skruvas fast på stegen och fyllas med några blommor och köksväxter.

Idag har Kinna och jag kört grus. Vi krattade, skyfflade och kärrade cirka 12 skottkärror med grus bredvid gymmet. Det blev riktigt bra. Svetten rann om oss och det ömmade i armar och bålen. Kroppen vet ju inte om det är skivstång vi lyfter eller grus. En timmes oavbrutet arbete och när vi var klara fick vi kall öl och mat av min man. Livet är verkligen toppen!


Så här såg det ut vitmålat






På den vänstra sidan ska jag kärra bärlager.
Det är större sten. Det kommer så mycket kottar
på den sidan, att det blir bättre med större sten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar