söndag 22 december 2019

En höst och vinter fylld av förkylningar

Aldrig har jag längtat mer efter solljus än den här vintern! I vanliga fall brukar jag vid den här tiden mest längta till julen. I år blir det en annorlunda jul, eftersom Sara och Jeremy inte kommer. När som helst nu kommer deras barn. Hela familjen väntar i spänning på nedkomsten. Annars är det ett mindre sjukläger i familjen kan jag avslöja. Steffanie är genomförkyld, Stella har vattenkoppor och min man och jag är också förkylda. Den här hösten och vintern har varit min sämsta period när det gäller friskhet. Gång på gång har jag dragit på mig förkylningar. I förra veckan kulminerade det med maginfluensa och nu ännu en förkylning. Mitt immunförsvar har fått jobba hårt.

Eftersom jag bara har fantastiska händelser att se fram emot från och med nu, tänker jag njuta av det. Nu har jag semester och ska fokusera på att minska stressen, sova, äta och motionera. Snart kommer vårt tredje barnbarn. Vi firar jul med dem jag älskar allra mest och vi åker till Göteborg till Sara och Jeremy. I januari hägrar en resa, mycket träning, en konsert tillsammans med Maria och vi går mot ljusare tider.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar