söndag 2 februari 2020

Fin helg

Det blev en riktigt bra helg, trots att jag varit stillsammare än vanligt. I fredags var jag och Maria till Karlstad och såg "Oh what a night". Innan föreställningen åt vi pizza på en jättemysig italiensk restaurang.

Igår lagade min man tre rätters middag och Sofie, David, Steffanie och Albin var här. Det var så mysigt. När de åkte hem drabbades jag av plötslig trötthet och tvärsomnade i fåtöljen. God mat och lek med barnbarn är bästa sömnpiller, ha, ha.

Sofie, Steffanie och jag köpte gymkort på Nordic Wellness som startat upp i Karlskoga. Till veckan ska jag äntligen våga börja träna igen. Nu känns mest en tyngd i höger höft och ingen smärta. Så nu håller jag tummarna för att jag slipper ha ont mer!

Idag har jag bjudit Katta, Sofie och Steffanie på lunch. Jag gjorde morotssoppa med vitlöksbröd till. Det blev sting i soppan då jag hade i chilipaste. Faktum är att vi alla fick ta stora klickar med creme fraiche i, för att mildra smaken. Men den var lyckad i alla fall. Sen stickade, virkade och sydde vi. Tyvärr var Marina sjuk idag, så vi hade ingen experthjälp.

Nu ser jag fram emot en ny vecka som kommer innehålla mer fysisk aktivitet!




Mössa och sockor till William har jag lyckats sticka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar