onsdag 12 augusti 2020

Yes, yes, yes!

 Lärarna fick sina scheman idag och ingen kastade ägg på oss två schemaläggare, tack och lov! Jag var så spänd, att det tog mig flera timmar att faktiskt inse att det bara var två lärare som hade synpunkter. När jag väl insåg det, blev jag närmast yr av lättnad. Först då förstod jag hur jag hade spänt mig och varit beredd på kritik. Puh! 

Möjligen var det tacksamhetsendorfiner som gjorde mig extra uppspelt idag när jag kom hem. Min man skrattade åt mig när jag trummade med händerna efter kvällsmaten och bad honom köpa lasyrfärg åt mig. Medan han gjorde det klippte jag ner tre buskar och två ungträd. 

Sen laserade jag trappan med stenplattor i. Ärligt talat är det fruktansvärt tråkigt att måla räcken, trappor och annat "pillrigt". Jag gillar att måla husväggar med rejäla penseldrag som leder till att jobbet snsbbt blir klart. Sånt här måleri, där man måste hålla tungan rätt i munnen för att inte kladda bredvid, är oerhört tråkigt. Man skulle tro att det går snabbt att måla trappan, men det tog 1,5 timme. Ja, sen vattnade jag. Just nu doftar lavendeln underbart som jag har lite varstans i trädgården. Perfekt att det doftar när man går runt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar