tisdag 11 augusti 2020

Rekordkort gympass

 Inatt sov jag för få timmar. Jag låg och skruvade på mig och tänkte "nu kunde jag ha läst i min bok istället för att ligga här". Så irriterande att inte somna direkt, som jag alltid brukar göra. Men det gick ändå bra att jobba och när jag kom hem, läste jag i boken tills det var dags att åka till gymmet. 

Då slog den stora tröttheten in. Tur Sofie skulle möta upp mig, annars hade jag skippat träningen. Hon var inte svårövertalad, när jag frågade "vi kör ett kort pass idag va?". Hon hade ätit för dåligt under dagen och var trött på grund av det. 

Så vi gjorde köhöga kabeldrag med rep, marklyft och bänkpress. En del brukar hurtigt utropa "man ångrar aldrig ett träningspass" och det gör jag inte. Men det blev ju verkligen ett reducerat pass. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar