söndag 21 mars 2021

Intervallpass och bänkpress

Under en längre period har jag känt mig så himla trött. Jag har varit till läkare, lämnat prover utan att hitta något som förklarar tröttheten. Skönt att inget verkar vara fel, men frustrerande att vara trött. 

Men i morse vaknade jag och kände mig pigg. Vad gör man då? Jo man hittar på en aktivitet som drar energi. Så jag ringde Kinna vid åtta och frågade om hon ville hänga med på ett intervallpass och därefter bänka. Min man tyckte det var en mardrömsfråga, men Kinna hakade på. Vi promenerade I drygt 10 minuter och därefter sprang vi 10 intervaller om 40 sekunder med 20 sekunders vila mellan. Gud vad jobbigt det var! Men vi var jäkligt nöjda att vi klarade av det.

Vi promenerade hem I cirka 15 minuter och började bänka direkt. Jag hade ställt iordning allt innan, så det var bara att köra igång med 10x 20 kg, 8 x 25 kg och 5 x 30 kg.

Sen fikade vi i solskenet. Vi blev lite kalla, eftersom vi varit så varma och svettiga, så det var skönt att ha filtar om oss. Vi satt där i drygt en timme och pratade om allt och inget, en skön start på söndagen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar