söndag 14 mars 2021

Promenad och yoga

 Den här helgen har jag inte gjort mycket. Det har blivit mycket läsande och slappande. Skönt att bara gå och skrota ibland. Men jag har träffat de yngsta döttrarna och fikat med dem. Igår var David, Sofie och småtjejerna här och jag bjöd på toscakaka. Annars har jag grejat i källaren. Det ena drar med sig det andra, kan man säga. I morse polerade jag källartrappan med slipmaskin. Jag hade som en skiva i mjukplast på den. Efteråt blev trappan lite slätare på ytan. Den ska stå emot smuts och vätska bättre, när den är polerad. Om två veckor ska trappan tvättas med kall såpa. Jag har målat delar av källargolvet. Det är krångligt, då jag inte kan tömma rummet på alla prylar, utan får flytta runt på grejerna till ett ställe, måla och flytta tillbaka.

På förmiddagen var jag, Camilla och Anette ute på promenad. Vi gick en hel del i skogen och det var både snöigt och isigt. Vi klarade oss utan att ramla i alla fall.

Ikväll blev det ett yogapass. Som vanligt har jag tvättat och förberett för veckan. Min man har lagat mat så vi har matlådor. Skönt att snö och is har smält bort från gång- och cykelvägar, så det är smidigt att ta sig till jobbet i morgon! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar