lördag 24 juli 2021

När man inte får fart på benen

 Klockan 19:10 var jag på spåret och då var det 27 grader varmt. Jag hade en skitnatt bakom mig med ytterst dålig sömn, men jag tänkte att intervaller går ju snabbt. Men oj vad det var svårt att få fart på benen idag. Ingen hare att haka på, ingen att tävla med och jag kände mig loj. Jag tyckte till och med att det var svårt att få upp pulsen. 

Det är också svårt att ta i och samtidigt låta bli att spänna axlar. Alltså att springa snabbt men ändå avslappnat, det är svårt. Jag märker själv när jag spänner mig och att det inte blir bra. Det går inte fortare för att jag drar upp axlarna till öronen. Ja, ja det kommer väl så småningom. 

Glädjande nog förbättrade jag mitt VO2max idag igen. Jag får aldrig "runners high" men blir så jäkla glad när min kondition förbättras! Tur jag har den motivationen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar