söndag 22 augusti 2021

Min helg

Lördag morgon var vi barnvakter till Stella och Nova. Sofie och David körde bort delar av deras äppelträd som plötsligt hade brakat ner. Sorgligt när ett fint träd plötsligt tappar stora grenar. Just den där grenen gav fin skugga i deras trädgård.

När vi åkte hem ägnade jag mig åt trädgårdsarbete. Min nya rundel av tegelstenar fick jord och så satte jag bland annat några astrar där. Rådjur ska tydligen inte gilla att äta dem. Det är bra, för just nu äter de alla rosknoppar de kommer åt.

På kvällen hade vi matgäster och det var väldigt trevligt. Vi gick och la oss efter tolv. Som vanligt vaknar jag ändå tidigt. Idag kände jag mig lite krasslig. Men Sofie och jag tog en liten tur och fotograferade lite. När jag kom hem la jag mig och sov en stund. 

På eftermiddagen åkte min man och jag och hälsade på Sara och William. En bra helg med andra ord, då vi har lyckats umgåtts med alla barnbarn. I bilen hem tänkte jag att jag mådde så bra att jag skulle kunna träna. Men så somnade jag i bilen. Kanske håller jag på att bli förkyld?

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar