tisdag 26 oktober 2021

Utvärdering av löpskor

Tisdagar förflyttar jag mig på jobbet och jag älskar att promenera i Örebro. Gamla byggnader vid vatten och promenadvägar som omgärdas av höga träd. Idag slutade jag en timme tidigare och kom med 14.10 bussen. Nästan varje bussresa hem, slumrar jag till. Det händer till och med när jag sitter bredvid en okänd människa. Jag kan konsten att koppla av helt och hållet. Så när jag kliver av bussen är jag lite nyvaken men pigg. 

Ikväll blev det 6 kilometer promenad och därefter intervaller i drygt 2 kilometer. Äntligen känner jag mig helt frisk och kan ta i! Jag testade mina nya löparskor från Hoka. Nej, jag är inte imponerad av dem. Alla jag känner är helt sålda på dem, så det känns lite som att svära i kyrkan när jag inte tycker de är så bra. De är lätta, men tunna framtill, så varenda gruskorn kändes upplever jag.  Mina Adidas är lite hårda och stumma, upplever jag. De bästa löparskorna är mina studsiga Asics. Jag älskar dem. De är lätta, men har studs och rejäl sula. Mina vandrarkängor (Salomon) har jag inte sprungit i men de är grymt sköna och också lätta. Men, skaften skavde jobbigt mot smalbenen efter 3 timmar. Jag fick inte skavsår, men det känns som blåmärken, ömt. Det går att undvika om jag inte snörar dem ända upp eller så hårt. 










Salomon vandringskängor

Hoka som jag är besviken över

Fötterna är torra i skorna från Adidas. Men de känns stumma/hårda

Älskar mina studsiga Asics! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar