söndag 28 november 2021

Första advent

Idag har jag pysslat lite med olika saker. Julgardinerna kom upp i vardagsrummet. Det här året försökte jag dra ut stängerna, så att gardinerna inte täcker för mycket av fönsterna. Man vill ju ha så mycket ljus som möjligt i rummet, men ändå ha julstämning. 

Jag har köpt ett dockskåp som barnbarnen ska ha här. Igår började jag måla möblerna. Måste köpa lite mer färg och cernitlera, så jag kan göra lite porslin och annat smått. 

Jag har också "julat" lite utomhus på verandan. Vad jag längtar till jul med tid för familjen. Sommartid orkar man umgås även kvällstid. Klockan åtta på kvällen kan man klippa gräset. Nu kurar jag mest med en bok.  Det ska också bli skönt med flera lediga dagar utan att ha tider att passa eller måsten att göra.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar