söndag 20 mars 2022

Hemmaträning utomhus

Bättre förutsättningar än idag,  för utomhusträning kan man inte få. Det är perfekt temperatur och vindstilla. Min stång och mina viktplattor hade också massor av sågspånsdamm på sig. Jag torkade och putsade under tiden jag bänkade. Varje gång jag går från att träna på gymmet till att träna hemma, tar det några träningar innan jag vänjer mig vid bänken. Det är likadant när jag har tränat hemma länge och sen går till gymmet. Bänken hemma är smalare, hårdare och högre. Den gör att jag verkligen känner när skulderbladen är på rätt plats i lyften. På gymmet är bänken låg, bred, mjukare. Den gör att jag får mer kraft från fötterna. Jag kan skjuta ifrån med fötterna och verkligen ta i. Båda är bra på sitt sätt. 

Det blev lite marklyft också innan jag slutade efter 40 minuter. 








Helt fel skor, men fungerar när jag
lyfter så lätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar