lördag 19 mars 2022

Torsdag, fredag, lördag

Varje dag går jag till jobbet, utom när jag måste ha bilen för att hämta barnbarn. På morgonen tänker jag vad på dagens och veckans arbetsuppgifter. På vägen hem tänker jag på vad jag ska göra hemma. I torsdags åt jag sushi med Annika. Det var första gången jag tyckte sushi var gott. Antingen var den ovanligt god, eller så har jag lärt mig att gilla det. 

Fredag morgon och dags att hämta barnbarn så jag hade bilen till gymmet på morgonen. Jag tränade latsdrag, planka, russian twist, tåhävningar, rodd och bänkpress. Efter jobbet umgicks jag med småtjejerna. Nu är det nästan en rutin att de ska bada varje gång de kommer. Jag måste skaffa roligare badgrejer att leka med. 

I morse spelade vi padel. Simon hade match så Steffanie fick rycka in. Idag skrattade jag flera gånger så mycket att jag höll på att kissa på mig. Herregud vad roligt vi har när vi spelar! Äntligen vann syrran och jag! Sofie fick vandringspokalen. Hon har blivit väldigt bra på att ta bollar som studsar i glasväggen. 

Idag har jag burit bort emballage som legat på altanen. Jag städade övervåningen, vilket är supertråkigt men nödvändigt. Sen målade jag taket och en vägg i lilla hallen. Min man har satt lister i stora hallen. I morgon ska jag måla trappan igen. 






På väg till jobbet 







Lite vårblommor på jobbet

Redo för ännu en dag på jobbet 



Dagens padelgäng: Sofie, Steffanie,  Petra & jag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar