lördag 2 april 2022

Barnvakt, padel & promenad

Den här veckan har verkligen varit lite extra slitsam. Två dagar i Västerås och sen aw på torsdagen. Jag hade tänkt att träna igår morse, men satsade istället på en långsam morgon med lång bad. Det är väldigt skönt att starta dagen med bad, jag piggnar till lite extra och det behövde jag efter torsdagens aw.

Strax efter tre åkte jag och hämtade småtjejerna på föris. Vi handlade frukt och godis. Min man lagade kvällsmat och Sara kom. Småtjejerna stannade över natten och sömnen blev sådär och som vanligt vaknade jag tidigt i morse, redan tjugo över sex.  Det passade bra med tjejernas dygnsrytm, så vi gick upp och åt frukost. 

Halv åtta åkte jag och spelade padel. Sofie och Simon hade förhinder, så Steffanie ställde upp och vi spelade två mot en och roterade var femte minut. Idag myntade Petra ett nytt begrepp. När motståndaren spelar en boll för att den just ska ta sig över nätet, rusar man förstås fram för att ta den. Men så går bollen istället i nät och blir då omöjlig att ta, då har man rusat fram i onödan: falsk rusning. Motståndaren gör det för att trötta ut en, enligt Petra. Det skrattade Steffanie och jag gott åt. 

När jag kom hem var det dags att förbereda för lunch. Tjejerna äter vid 11-tiden. Vi åt lunch utomhus i solskenet och sen skulle tjejerna hem.

Efter lunchen gick Maria och jag en promenad.  Vi har inte setts på ett tag, så vi hade en del att uppdatera varandra om. När jag kom hem lyssnade jag på en pod i säkert 10 minuter, innan jag dånade bort och somnade.

Tjejerna spanar efter moster Sara




Vy från Marias och min promenad 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar