måndag 16 januari 2023

Kort springtur

I morgon åker jag iväg på tre dagars utbildning. Det blir stimulerande och säkert roligt. Men det blir säkert mycket stillasittande och svårt att få till träning, när man ska umgås. För säkerhets skull har jag "bunkrat" rörelse idag. Promenad till och från jobbet, promenad under lunchen och så en kort springtur ikväll. 

Jag brukar aldrig springa två dagar i rad. Mina benhinnor klarar det inte så bra, särskilt inte efter ett långpass som igår. Då jag kommer sitta still under tre dagar, struntade jag i att benhinnorna ömmade och trummade på under en kort sträcka. Det var kyligt, mörkt och halt. Ibland känns det som att springa på såpa. 

Som vanligt blev jag uppåt under och efter springturen. Tänk vad härligt att kunna springa när andan faller på! Härligt att kroppen svarar, trots att den inte är återhämtad helt. Dessutom har jag dragits med en envis snuva i veckor nu. Ändå klarar jag att springa. Kroppen är tametusan magisk!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar