måndag 20 februari 2023

Styrketräning och vallningar

Efter jobbet träffades Marlene och jag på gymmet. Under en knapp timme tränade vi bänkpress, ryggliggande bensänkningar, pullups, chins och höftlyft. Jag var väldigt nöjd efteråt. Tyvärr känns det som att jag håller på att bli förkyld igen, urk! Snuvan har i alla fall tilltagit. 

En annan irriterande företeelse är att jag har börjat få besvär med nattliga vallningar igen. Kan I och för sig vara en effekt av att jag inte tränat så mycket på grund av förkylning. Under 13 år har vallningarna kommit och gått. Det måste väl vara någon typ av rekord? Hoppas perioden blir kortvarig! Träning, mindre stress, bra sömn (svårt när man vaknar svettig), neddragning av koffein brukar hjälpa.


Fotot taget av Sofie på Fuerteventura
för 8 år sedan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar