söndag 26 mars 2023

Slutet av mars och sommartid

Det är snart april, även om det verkligen inte känns så, med snö och minusgrader! Solen skymtar i alla fall till lite då och då idag. I natt gick vi över till sommartid, ännu ett vårtecken. 

Eftersom det är slutet av mars, har jag kikat på hur siffrorna ser ut, jämfört med mars förra året. Tydligen har jag ökat antalet steg, antalet tränade timmar och sovtiden per natt. Det är extra roligt med statistik när man förbättrar sig. Samtidigt kan man inte förbättra siffrorna varje år, det blir ju orimligt. Men de månader jag får sämre resultat än föregående år,  finns det förklaringar. Nästan alltid beror lägre resultat på att jag varit förkyld. 

Antalet steg per månad från mars 2022. April förra året hade jag min egna stegutmaning 20 000 steg/dag. 

Sömnen är rätt jämn över året. Juni, juli och augusti blev det mindre sömn. Förmodligen beror det till stor del att det är för varmt om kvällar/nätter och ljust. Det är svårare att lägga sig i tid när det är ljust om kvällarna. 

Rätt stor skillnad på träningen i mars i år. Om trenden håller i sig med antalet tränade timmar/månad, kommer maj månad att se betydligt bättre ut i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar