torsdag 18 maj 2023

Efterlängtad springtur

Äntligen är jag tillräckligt frisk för att testa att springa. Jag har promenerat till och från jobbet, klippt gräs och rensat ogräs. Så nu kändes det helt logiskt att prova lite konditionsträning. 

Marlene och jag åkte till Sandviken och tog det väldigt långsamt. Jag såg att min puls var hög, trots långsamt tempo. Men det gick att lufsa fram trots lite hostattacker lite då och då. 

Naturen är som en dröm nu. Ljusgrön, spirande, fräsch efter vårregnet och häggen blommar galet mycket och sprider väldoft på flera meters omkrets. Till och med jag känner doften från hägg, trots nästäppa. Jag skulle vilja rulla mig i gräset av våryra, men det lämpar sig inte, särskilt inte som allergiker. Så jag agerar vuxet och motstår impulsen. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar