tisdag 5 december 2023

Kall springtur

Ikväll var det dags för en springtur igen. Nu håller jag mig till gång- & cykelvägar. När det är kallt har jag lagt märke till att alla avgaser känns tydligare. Det är nackdelen med att springa i stadsmiljö. Suck! Det dröjer innan jag kan springa i skogen igen.

Men i ett kvarter doftade det ljuvligt av pepparkakor. Någon eller några bakade inför jul misstänker jag. Själv bakar jag aldrig pepparkakor. Mamma bakade dem förstås. När vi var mindre hade vi olika uppgifter i julbaket, som att kavla deg, trycka ut figurer osv. Ett år fick jag uppgiften att räkna alla pepparkakor. Vi bakade flera hundra. Då trodde jag mamma ville ha lite statistik och slå rekord i antal pepparkakor. Nu misstänker jag att det var ett sätt att hålla mig sysselsatt med något jag klarade av.

Knappt tre kilometer blev det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar