lördag 17 februari 2024

Härlig lördag i solsken

Så underbart med sol och några plusgrader! Tyvärr är min man genomförkyld, men jag har njutit av att vara utomhus i flera timmar idag. Första lunchen utomhus i år då jag åt korv med bröd. Premiär för träskor också,  vilket är härligt. Jag älskar att gå i träskor, så smidigt att bara sticka in fötterna i dem. I en och en halv timme satt jag i solen och lyssnade på en podd. Fåglarna kvittrade och två grannar hackade frenetiskt sönder is på sina uppfarter, typiska vårljud. 

Det är väl bara män som försöker isbekämpa om våren? Jag har aldrig sett en enda kvinna stå med spett eller spade och hacka i isen. Min pappa brukade också hacka i isen och göra rännor för att leda bort smältvatten. Min mamma skulle inte ens ha kommit på tanken att göra det. Själv tänker jag att naturen har sin gång och att isen så småningom smälter av sig själv.

Jag bestämde mig för att ta ut skivstången och göra tre övningarna: pressar, skivstångsrodd och frontböj. Skönt att träna utomhus igen, tycker jag. Sen ägnade jag en lång stund åt trädgårdsarbete. En trädgren har brakat ner i vår trädgård. Kommunen ska ta bort den, men snön behöver smälta bort. Jag har sågat av lite grenar och burit bort det till kommunens mark. Tur att ingen människa fått grenen över sig! Det är det negativa med att bo nära skogen.

Sent på eftermiddagen kom Steffanie med fika, ett väldigt välkommet avbrott. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar