lördag 8 juni 2024

Att tvätta stentrappa med trallsåpa

Vi har en del trallsåpa över och jag läste att man även kan använda den på stenplattor. Vi har en stentrappa som till stora delar är täckt av mossa. Den bestämde jag mig för att rengöra.

Först ansade jag buskarna som växer intill trappan. Vår svärson Albin har slipat min häcksax och grensax. De var fantastiskt skarpa. Underbart att kunna klippa gräs med lätthet med häcksax! 

Sen sopade jag trappan, blötte den och skrubbade med vatten och trallsåpa två gånger. Skrapade mossa med en gammal fönstershoppa, sopade, sköljde och tog ännu en omgång med trallsåpevatten. Det blåste, regnade och var riktigt tråkigt väder. Men jag höll i, borstade, sköljde. Det mesta av mossan är borta. Eftersom det har regnat i omgångar, vet jag inte hur det ser ut när trappan är torr. Men sidostyckena blev fantastiskt fina. Nu ska jag även ta trätrappan upp mot skogen. Jag har tagit trappan till lekstugan och dess balkong. Fasen, jag tror jag blivit besatt av trallsåpa 🤣🤣🤣


Här syns knappt trappan

Klippt buskarna

sidostyckena är ljusare, RENA!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar