fredag 14 juni 2024

Fredagstrött

Herregud vad trött jag är! Typiskt när semestertider hägrar, att man börjar slappna av. Juni är fantastisk med sina ljusa sommarnätter, men det gör det förbaskat svårt att lägga sig i tid. Så igår var jag uppe för länge, sov dåligt och vaknade ändå strax före klockan fem. Troligen blir statistiken över sömn i juni vara usel. 

Trots min trötthet, tog jag mig samman och gav mig ut på ett kort backpass. Jag värmde upp på platt mark genom att successivt öka farten under en kilometer. Det gjorde mig riktigt varm. Därefter sprang jag fem backintervaller. Under de två sista hade jag mjölksyra i benen och hade mest lust att lägga av, men jag tog mig upp trots det. Farten var dock sämre på intervall nummer 4. 

Kort pass, men det är bättre än inget. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar