söndag 23 juni 2024

Trädgårdsarbete hela dagen

Ja, det blev det nästan i alla fall. Jag har klippt buskar, rensat ogräs,  klippt gräset och ätit smultron. Det gäller att passa på när man ändå sitter på huk. Vi har flyttat om sofforna hemma och bytt plats mellan övervåning och bottenvåning. När vi bar de tunga sofforna uppför trappan fick jag yrsel och kräkvarning av ansträngning. Fy sjutton vad tungt det var! Nu blir det ingen mer flytt av dem i alla fall, det kan jag lova! 

Under eftermiddagen kom Sofie och David på besök tillsammans med tjejerna. Vi fikade, plockade smultron och jordgubbar. Nu är jag ganska trött. Skönt att det bara är fyra dagar kvar till semester!


9



Otroligt hur tät syrenhäcken blivit!

Luktärtorna växer fint och har knopp

Ringblommor som snart slår ut

En gammal träkista har jag
planterat blommor i.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar