fredag 5 juli 2024

Jag är en jävel på att gräva!

Mm, det är jag faktiskt, och jag är även en jävel på att kärra bort sand med skottkärra. Nu har jag grävt klart vid garaget så min man kan gjuta ny mur och skapa plats åt våra tunnor. Samtidigt har jag jämnat ut i trädgården. Det är utmärkt träning att gräva, ösa, pusha på skottkärran i uppförsbacke (huset står på en kulle). Kroppen vet ju inte när jag tränar bänkpress eller pressar på skottkärran. Jag trodde jag skulle vara ledbruten av träningsvärk efter gårdagens dryga två timmars jobb, men det kändes ba i morse, så jag kunde fortsätta gräva klart.

Vår trädgård är väldigt speciell. Höjdskillnader, platåer och på vissa ställen lutar marken åt så olika håll, så jag känner mig åksjuk. Lite som lustiga huset, om du förstår känslan. Ja, ja någon vacker trädgård kommer det aldrig bli så länge vi bor här. Men, den är funktionell utifrån våra behov och jag gillar att det finns flera ställen att sitta och njuta av den eller utsikten. Vi har skapat flera "rum" i trädgården. 



Här syns det att jag gått många gånger med skottkärran. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar