tisdag 16 juli 2024

Mitt i semestern

Vissa människor njuter av att inte behöva göra något, att "bara vara" och vila. Jag är inte en av dessa människor. Halvvägs in i semestern börjar det krypa av otålighet i mig. Varje natt sover jag minst åtta timmar och vaknar fylld av energi.  Jag har rensat i källaren, rensat ogräs, målat delar av huset,  klippt buskar, skurat Sofie och Davids altan och läst ut varenda pocketbok jag har köpt. Min man skrattar lite åt mig och min energi. Det är väl något genetiskt.

Båda mina föräldrar var energiska, men pappa var den som var morgonpigg och energin höll dagen ut. Det var han som arbetade regelbundet i trädgården, men också han som satt och njöt i solskenet med en påse bullar i knät. Han kunde konsten att både arbeta energiskt och sitta vila, njuta i stunden. Jag hoppas jag kan bli mer som han när jag blir äldre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar