söndag 25 augusti 2024

Söndag

Om mindre än en vecka är det dags för Tjejmilen. Så idag var kanske den sista joggingturen inför loppet. En lång stund under rundan, kändes det trögt och tungt, sen kom jag in i en behaglig rytm och det kändes plötsligt bra. Jag vill gärna ha gott självförtroende innan loppet och tro att det ska kännas bra. 

Igår köpte jag säkerhetsnålar till nummerlappen. Jag har valt vilka kläder jag ska ha, men velar fortfarande mellan tre par skor. När det är skitväder, använder jag ett fjärde par skor. Men de är i ett sådant bedrövligt skick, att dem kan jag inte visa mig i offentligt. De tre andra är bra, men på olika sätt. Vädret kommer avgöra vilket par jag tar!

Förutom dagens springtur är det vanliga söndagsgörat på schemat som är oerhört trist men nödvändigt, nämligen tvätt, städning och förberedelser inför arbetsveckan. Det blåser kraftigt ute så jag behöver också plocka äpplen, så gräsklipparen inte fastnar i dem. Luktärtorna har blommat ut och jag ska ta tillvara på ärtskidorna, så jag kan så igen nästa år. Dahliorna blommar som bäst liksom mina pelargoner. Nu när sommaren är så gott som slut, är pelargonerna som vackrast. 






Rosenskära jag har på balkongen 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar