söndag 8 september 2024

Trädgårdsarbete

Åt frukost på altanen idag, men trappfika under förmiddagen. Idag har jag kört jord i skottkärra. En kärra till varje planta gick det åt. Sen grävde jag och ryckte upp flera buskar. Jädrar vad jag slet och drog! Bilen städade jag rejält inför åkturen till Enköping på tisdag. Den blev som ny inuti och det är ju trevligt.

Rensat ogräs i grusgången har jag också gjort, klippt gräs  och även passat på att hänga flera maskiner tvätt ute. Vädret kan ju slå om och bli riktigt tråkigt, så det gäller att passa på att hänga ute så länge det går. Min man har servat med mat hela dagen och preppat matlådor. Till lunch fick jag en av mina absoluta favoriträtter - pizza bianco med löjrom och räkor.

Men nu är jag stel i kroppen efter allt trädgårdsarbete. Inte så skönt, men det kom först ikväll när jag satt still, så jag ska inte klaga. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar