söndag 21 juni 2026

Vilken härlig söndag!

I morse var jag så besviken över de smusgrå molnen som skymde solen helt. Min man kikade på väderprognosen och såg att det ska bli varmt den här veckan. Så vi bestämde oss för att ta fram poolen och ställa i ordning på balkongen. Jag tog fram solsängarna som var helt grå av pollen. De har stått under altanen.

Jag har klippt häcken vid garaget, rensat grusgången och ett par rabatter. Ryggen är lite lagom röd nu. Det har blåst, så jag kände inte att jag blev solbränd. Under veckan ska jag lasera golvet på altanen där soffan ska stå. Det blir skönt att få lite mer plats på inglasade altanen.










lördag 20 juni 2026

Midsommar i Strömtorp

Vi hade ett härlig midsommarfirande i Strömtorp hos min syster och sambo. Barnbarnen gick tipspromenad, skattjakt och lekte kurragömma. Amanda och Simon aktiverade dem hela tiden. Som vanligt hade vi knytis. Även i år hade vi tur med vädret. Under förmiddagen var det 16 grader, mulet och blåsigt. Lagom till lunchen sken det upp och blev toppenväder. Sara och William kunde tyvärr inte vara med i år. 

Här är några bilder från dagen.









































📸 Sofie

📸 Sofie

📸 Sofie

📸 Sofie