onsdag 24 juni 2026

I min lilla värld av blommor

Ikväll var mina svärföräldrar här på mat. Mannen bakade två olika pizzor som var superba. Vi myst, pratade drack kaffe, åt glass och pratade än mer. Igår la jag mig sent, vilket märktes av ikväll. Plötsligt kom tröttheten ikapp. Sömnbrist, värme och stillasittande är inga bra kombinationer. Snart blir det läggdags för mig.

Mina odlingar har blivit riktigt storväxta nu och börjar blomma. Jag njuter av färgerna varje gång jag vattnar.

Ljusrosa Rosenskära

Mörkrosa Rosenskära som står på balkongen. 


Dahlia jag övervintrat tredje året i rad.

Ljusgul Rosenskära 





söndag 21 juni 2026

Vilken härlig söndag!

I morse var jag så besviken över de smusgrå molnen som skymde solen helt. Min man kikade på väderprognosen och såg att det ska bli varmt den här veckan. Så vi bestämde oss för att ta fram poolen och ställa i ordning på balkongen. Jag tog fram solsängarna som var helt grå av pollen. De har stått under altanen.

Jag har klippt häcken vid garaget, rensat grusgången och ett par rabatter. Ryggen är lite lagom röd nu. Det har blåst, så jag kände inte att jag blev solbränd. Under veckan ska jag lasera golvet på altanen där soffan ska stå. Det blir skönt att få lite mer plats på inglasade altanen.










lördag 20 juni 2026

Midsommar i Strömtorp

Vi hade ett härlig midsommarfirande i Strömtorp hos min syster och sambo. Barnbarnen gick tipspromenad, skattjakt och lekte kurragömma. Amanda och Simon aktiverade dem hela tiden. Som vanligt hade vi knytis. Även i år hade vi tur med vädret. Under förmiddagen var det 16 grader, mulet och blåsigt. Lagom till lunchen sken det upp och blev toppenväder. Sara och William kunde tyvärr inte vara med i år. 

Här är några bilder från dagen.









































📸 Sofie

📸 Sofie

📸 Sofie

📸 Sofie