lördag 2 mars 2019

Planer för köket

Vaknade med halsont idag och bedömde att det inte var läge för att lyfta flera ton. Istället började jag planera för vårt kök. Jag har saknat ett städskåp länge. Det är så irriterande att behöva gå ner med dammsugaren till källaren. Oftast blir den kvar i köket och den är ju inte direkt snygg.

Så idag tog vi det första steget och köpte färg till kökstaket. Så kikade vi på färg till köksluckorna. De blir förmodligen i en lite ljusare nyans än den nuvarande. Nästa steg blir nog att riva upp golvet och bygga ett skafferi. Ett sånt där gammeldags skafferi som man kan gå in i vill jag gärna ha. Vårt nuvarande skafferi kan vi göra städskåp av.

Nya, ljusare bänkskivor vill jag också ha. Lika bra att passa på när vi ändå gör om. Det svåraste blir nog att hitta en lika fin tapet som vår nuvarande. Jag älskar den tapeten, men den går tyvärr inte att behålla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar