torsdag 4 april 2019

Den motvilliga motionären

Ibland har jag ruskigt dålig sömn. Sen vi gick över till sommartid, har min sömn varit si och så. Löjligt att bli påverkad av en timmes framflyttning, kan man tycka. Men jag har ingen annan förklaring. Jag vaknar vid fyra om morgnarna och försöker desperat somna om. När kIockan närmar sig fem, slumrar jag och sen vaknar jag halv sex och känner mig mer död än levande. I morse kändes det som att jag gick i ultrarapid. Varje steg kändes motigt. När jag kom hem åt jag mackor och satte mig i fåtöljen. Ögonen kändes tunga, kroppen slapp och mjuk. Jag hade kunnat betala för att få sova.

Istället bytte jag om och åkte till gymmet. Idag blev det bänk, böj och marklyft. Skönt att lyfta stänger igen! Tur att det är fredag i morgon och en helg då jag kan sova hur länge jag behöver. Ironiskt att förra inlägget jag skrev handlade om hur pigg jag kände mig... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar