tisdag 2 april 2019

Motion och styrketräning

Just nu känner jag mig så pigg och stark att det nästan finns risk för att jag får hybris. Nej, jag skojar bara. Men jag njuter av känslan och hoppas den ska vara till min planerade vilovecka.

Idag var vädret ljuvligt när jag promenerade hem. Därför bestämde jag mig för att ta en omväg. Att förlänga promenader, har jag aldrig ångrat, vilket jag inte gjorde nu heller. Detta trots att jag väl hemma, fick kasta i mig en macka och byta om och rusa iväg till gymmet. Det var det värt! Särskilt som pulsen och stressen sänktes rejält under promenaden. Axlarna sänks, blicken riktas ut i naturen och jag går inte särskilt snabbt, utan väljer medvetet ett lite längre och långsammare steg.

På gymmet var stängerna upptagna och det kändes trångt och fullt med folk. Vi körde assisterande övningar hela passet och blev rejält möra av det. Vi testade armhävningar och märkte till vår förtjusning att vi klarade dem bättre än tidigare. Alltid kan vi fokusera på något vi har utvecklats i. Det är så peppande!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar