onsdag 1 maj 2019

Träning och motion i april

April månad blev ju inte den bästa månaden, när det gäller motion och träning. En veckas semester sätter sina spår, men jag fick ihop 42 timmar och 39 minuter vilket är en rejäl höjning i jämförelse med april förra året (20 timmar och 38 minuter). I april har jag cyklat, simmat, joggat, promenerat, styrketränat och trädgårdsarbetat. Som vanligt står vardagsmotionen för den största delen och det är toppen. Jag älskar att röra på mig och får energi av det. Utan rörelse blir jag deppig, sur och jädrigt rastlös.

Sen period i mitt liv då jag motionerade minst, var åren när jag var 31-36. Då pluggade jag på heltid och satt still så många timmar per dag. Jag kommer ihåg hur otränad jag kände mig när jag började jobba år 2000. Men så började jag gå och cykla till och från jobbet och sen dess har jag motionerat mer eller mindre regelbundet. Förra året började jag logga all träning och motion och i år försöker jag öka den ytterligare. Än så länge håller kroppen vilket är ett kvitto på att jag tränar rätt. Utveckling sker och jag klarar tyngre och tyngre vikter, samtidigt som kroppen känns starkare (och smärtfri) än någonsin. Ta i trä! Det brukar straffa sig att vara alltför tuff...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar