tisdag 18 juni 2019

Första semesterdagen

Underbart att vakna och veta att nu hägrar flera veckors semester! Enda smolken i ögat är att min man har lunginflammation,  stackarn. Vårt projekt är vilande för tillfället av den orsaken, så det dröjer lite till innan jag kan avslöja det.
Idag blev det ett morgonpass på gymmet. Eftersom vi inte har haft något flyt i träningen på sistone,  tog vi det lugnt och körde bänk och mark med lite lättare vikter. Det blev ett kort pass, men Marlene och jag var båda helt slut efteråt. Det gäller att lyssna på kroppen!

Efter träningen åt jag lunch och därefter startade jakten på födelsedagspresenter till Sofie som fyller 28 år idag. På eftermiddagen uppvaktade jag henne och blev bjuden på fika. Hemmagjord rabarberpaj fick jag. Hur orkar hon som är nyförlöst, undrar jag och granskar matt det städade huset. Superkvinnan själv satt och strålade medan Nova sov och Stella lekte. Måste vara hormonerna som gör att Sofie har sådan energi!

Lite senare tittade jag till Steffanies katt och gav den mat. Hon är med sitt jobb på Gröna Lund idag. Snacka om lyxig jobbdag! Hoppas de har stadigare väder där än här. Även om det är varmt och kvalmigt här, kommer det regelbundna regnskurar.



Här skulle jag fotografera dagens outfit... lyckad bild




2 kommentarer:

  1. Jag kan inte ta åt mig äran för det städade huset. David städade och grejade medan jag ammade, så kanske inte så konstigt att jag såg pigg ut haha. Tack igen för de fina presenterna!

    SvaraRadera